Dizaina domāšana uzņēmējiem
Mācību pakalpojumu sniedzējs | Banku augstskola (spied, lai pieteiktos) |
Norises vieta | Krišjāņa Valdemāra iela 161, Rīga, LV-1013 |
Izglītības programmas veids | Neformālās izglītības programma |
Nozare | Mūžizglītības kompetences |
Programmas stundu skaits | 64 |
Mācību cena | 288.00 EUR |
Līdzmaksājums | 28.80 EUR |
Pasniedzējs/pasniedzēji |
Lilita Sparāne – Banku augstskolas eksperte – programmas direktora, ilggadēja pieredze radošo semināru organizēšanā dizaina domāšanā. Līga Peiseniece – Banku augstskolas asociētā profesore, vada nodarbības bakalaura un maģistra studiju programmu studentiem inovāciju vadīšanā. Zane Raščevska – Profesionālais maģistra grāds uzņēmumu un organizāciju vadīšanā, konsultante, specializācija – projektu vadība, sadarbība un komunikācija komandās. |
Kursu norise | otrdienās, ceturtdienās, plkst. 18.00 – 21.10 |
Prasības iepriekšējai izglītībai | Vidējā izglītība |
Izglītības programmas saturs (obligātās tēmas) |
1. Ievads 1.1. Prezentācija par dizaina domāšanas vēsturi un teoriju sākot no “ej un ieraugi” (Genchi Genbutsu – produktu attīstības princips, ko izmanto “Toyota”) līdz dažādām dizaina domāšanas metodēm (attīstītājs – “IDEO”, starptautisks dizaina un konsultāciju uzņēmums). 1.2. Piemēru un iedvesmas avotu prezentācija 1.3. Izmantošanas jomu prezentēšana, sākot ar jaunuzņēmumiem līdz pat lieliem uzņēmumiem un organizācijām. 1.4. Atšķirības starp dizaina domāšanu, AGILE un LEAN, un kā šīs metodes ir integrējamas savstarpēji. 1.5. Kas ir dizaina domāšanas attieksme, ko pieņemt/pārņemt caur dizaina projektu dažādās tā stadijās. 2. Iejūties 2.1. Lietotāja identificēšana, lietotāja profils 2.2. Konteksta karte. 2.3. Izpētes instrumenti, novērtēšanas metodes, intervēšanas metodes. 2.4. Ievads dizaina izpētes metodēs “dizaina zondes” (design probes). 3. Definē un iedziļinies 3.1. SVID analīze sava produkta vai pakalpojuma kontekstā 3.2. Sava produkta/pakalpojuma lietotāja scenārija radīšana un vizualizēšana 3.3. Sekundārās pētniecības veikšana 3.4. Sava definētā izaicinājuma un apgalvojuma uzrakstīšana 3.5. Mērķa grupas izveide izpētes veikšanai 3.6. Iesaistīto pušu un ekosistēmu kartēšana 4. Idejo un radi 4.1. Prāta vētra 4.2. Zīmēšana kā idejošanas tehnika 4.3. Lomu spēle kā idejošanas tehnika 4.4. Nākotnes paredzēšana kā idejošanas tehnika 4.5. Ideju atlase un testēšana 4.6. Atgriezeniskās saites iegūšanas tehnika par savu ideju/izaicinājumu. 5. Prototipē un testē 5.1. Ātrā prototipēšana kā prototipēšanas metode, tās mērķis. 5.2. Ievads par prototipēšanu, tās dažādajām metodēm un stadijām 5.3. Prototipēšana ar koprades iesaistīšanu 5.4. Digitālā prototipēšana 5.5. Pieredzes prototipēšana 5.6. Prototipēšanas metode “viltus brošūra” 5.7. Lomu spēle kā prototipēšanas metode 5.8. Testēšanas metode “testē pats, iejūtoties cita ādā” 5.9. Dažādas prototipu testēšanas metodes 5.10. Prototipu testēšanas rezultātu apkopošanas un analizēšanas metodes 5.11. Kritikas uzņemšana un izmantošanas prasmes (fleksiblās prasmes). 6. Ievies 6.1. Pilotprojekta izveide 6.2. Plāna izstrāde 6.3. Sava risinājuma ieviešanai nepieciešamās komandas izveide 6.4. Projekta komunikācija 6.5. Modifikāciju, adaptācijas iespēju saglabāšana ieviešanas procesā ar atgriezeniskās saites palīdzību. 7. Komunicē 7.1. Neparedzēti gadījumi projektā 7.2. Pozitīva reakcija uz saņemto kritiku 7.3. Prezentācijas tehnikas pamati 7.4. Sava uzņēmuma stāsta izveide un stāstīšanas pamatnosacījumi |
Dokumenta nosaukums par izglītības programmas apguvi | Apliecība par neformālās izglītības programmu kursa apguvi |
Minimālais izglītojamo skaits | 20 |
Maksimālais izglītojamo skaits | 40 |
Īstenošanas periods | 3 mēneši |
Programmas kontaktpersonas | Aija Lukstiņa |