7.martā gan klātienē Banku augstskolā, gan tiešsaistē norisinājās uzņēmējdarbības veicināšanas konkursa Bizness24h 1. kārta. Vairāk nekā 200 komandas visas dienas garumā veica gadījuma izpēti jeb case study, kuru šogad nodrošināja Roadgames, lai izcīnītu iespēju piedalīties konkursa 2. kārtā.
Jaunieši konkursa 1. kārtā risināja uzņēmumam aktuālu problēmsituāciju, kuru veidoja konkursa organizatori sadarbībā ar uzņēmumu Roadgames. Lai dalībniekiem palīdzētu izstrādāt problēmsituācijas risinājumu, konkursa laikā nozaru speciālisti sniedza lekcijas mārketinga, ideju ģenerēšanas un produktu izstrādes jomās, kā arī dalībniekiem visas dienas garumā bija iespēja saņemt padomu no mentoriem.
“Lai arī konkursu organizējām hibrīdformātā – gan klātienē, gan arī attālināti -, bijām pārliecināti, ka lielākā daļa dalībnieku vēlēsies piedalīties tieši attālināti, ērtuma un iespēju dēļ, tomēr konkursa dienā, bijām patīkami pārsteigti, kad aptuveni divas trešdaļas no visiem dalībniekiem ieradās klātienē, Banku augstskolas telpās, pulcējot tuvu pie 350 dalībniekiem un skolotājiem,” stāsta Bizness24h vadītāja Luīze Jackovska.
Viņa arī piebilst, ka pirmās kārtas norises dienā dalībniekiem beidzot bija iespēja atkal satikties ar saviem vienaudžiem, tīkloties, iegūt jaunus kontaktus un klātienē uzdot jautājumus uzņēmuma vadītājai un Bizness24h komandai.
“Vairākas iepriekšējo gadu komandas ir atklājušas savu Bizness24h dalības formulu, sakot – Mēs pirmajā gadā piedalījāmies, lai redzētu kā uzvarēt, otrajā gadā mēs piedalījāmies, lai uzvarētu! Es gribētu, lai arī jūs izmantojat līdzīgu pieeju un šajā pasākumā dariet maksimāli daudz, lai tieši jūs būtu tie, kas maksimāli daudz ieguvuši,” atklājot konkursa pirmo kārtu jauniešiem sacīja Banku augstskolas rektore Līga Peiseniece.
Gadījuma izpēte jeb case study ļauj dalībniekiem nokļūt uzņēmēja vietā, izpētot, salīdzinot, novērtējot un izstrādājot idejas uzņēmuma jaunu produktu ieviešanai. Gadījuma izpētes metode mudina dalībniekus iepazīties ar reālu informāciju par uzņēmuma līdzšinējām biznesa aktivitātēm, kā arī analizēt pieejamo informāciju par tirgus situāciju konkrētajā nozarē, lai nonāktu pie savas unikālās idejas gadījuma izpētes risinājumam. Dalībnieki dienas laikā spēj izbaudīt gan uzņēmuma vadītāja, gan konsultantu lomas, simulējot stratēģijas procesu, radot jaunas idejas un plānojot mārketinga aktivitātes.
“Mēs novēlam, lai konkursa dalībniekiem, domājot par uzdevumiem, kas jārisina, rodas arī pašiem savas idejas, kuras pārvērst biznesā,” pauda Draugiem group uzņēmuma Roadgames vadītāja Liene Grenevica.
Jau aprīļa sākumā 85 spēcīgākās komandas turpinās cīņu par titulu “Biznesa guru 2023” konkursa 2. kārtā. Konkursa 2. kārta norisināsies divas dienas, kuru laikā komandām būs jāiejūtas īstā biznesa vidē kopīgi izspēlējot biznesa simulāciju spēli “Prezidents” ar tās vadītāju Uģi Strausu.
Dalībniekiem Banku augstskolas telpās būs iespēja pārliecināties par esošajām zināšanām, kā arī pilnveidot un iegūt pilnīgi jaunas kā biznesa vidē, tā arī valsts pārvaldes organizēšanā. Otrās kārtas noslēgumā labākās 20 komandas turpinās pierādīt savus spēkus konkursa trešajā un noslēdzošajā kārtā, kuras laikā prezentēs savu veikumu inovāciju sfērā speciālistu žūrijai.
Bizness24h ir Latvijā lielākais ikgadējais izglītojošais uzņēmējdarbības veicināšanas konkurss Latvijā, kas paredzēts vidusskolas vecāko klašu skolēniem un studējošajiem jauniešiem vecumā no 15 līdz 25 gadiem. Tas šogad norisinās jau 15. gadu. Konkursu organizē Banku augstskolas Studējošo pašpārvalde sadarbojoties ar Banku augstskolu, Uģi Strausu & Practicals, Rigadimd.lv, kā arī ar satura partneriem Roadgames un Printful. Komandas sacenšas savā starpā ne tikai par titulu “Biznesa guru 2023”, bet arī par vērtīgām balvām no pasākuma atbalstītājiem savas uzņēmējdarbības attīstīšanai.
Konkursa norises gaitai iespējams sekot līdzi konkursa mājaslapā www.bizness24h.lv vai Facebook lapā facebook.com/Bizness24h/.