No 18. līdz 23. martam četru studentu komanda no Banku augstskolas piedalījās starptautiskajā mārketinga nedēļā Heilbronnas augstskolā, Vācijā. Mārketinga nedēļas tēma bija šobrīd ekonomikā plaši apspriestie big data, un konkrētāk “Nākotnes mobilitāte un dati – iekšējās komunikācijas koncepcijas izstrāde”. Mūsu klients, kam šo koncepciju izstrādājām, bija Mercedes-Benz.
Biznesa nedēļa norisinājās nelielā, senatnīgā pilsētā Künzelsau. Pēc ierašanās mūs izmitināja mājīgā hostelī, un vakarā visi viesi, gan studenti, gan pasniedzēji, tika aicināti uz vecpilsētu iepazīties ar pārējiem mārketinga nedēļas dalībniekam.
Nākamajā rītā ķērāmies pie projekta. Mārketinga nedēļā piedalījās 47 studenti no 11 augstskolām, kā arī 10 Heilbronnas universitātes studenti. Mūs sadalīja 10 komandās tā, lai katrā komandā būtu studenti no dažādām valstīm. Mercedes-Benz pārstāve ieradās pie komandām lai konkretizētu, kāda ir problēma, un kādu tieši nākotnes mobilitātes un datu aspektu jāspēj kā lielisku ideju “pārdot” Mercedes-Benz darbiniekiem.
Lai saliedētu komandas tika organizēts kārtīgs, klasisks team building – sporta sacensības. Izvēlētā spēle ir Mārketinga nedēļas tradīcija šajā universitātē, galda futbols ar reāliem spēlētājiem jeb “Human Table Soccer”.
Nākamajā dienā devāmies uz Štutgartes Mercedes-Benz muzeju, nolūkā labāk izprast mūsu klientu. Iepazināmies ar auto vēsturi kā tādu, Mercedes-Benz uzņēmuma vēsturi un uzņēmuma tradīcijām. Sekojot gidam, komandas meklēja pieturas punktus, ko izmantot un uz kuriem atsaukties savā komunikācijas koncepcijā. Pēcpusdienu komandas pavadīja Štutgartē pēc saviem ieskatiem – pastaigā pa pilsētu, iepērkoties, pie alus vai kafijas apspriežot idejas nākamās dienas komandas darbam, vai kā citādi.
Un tad, protams, nākamais solis – bija nopietni jāķeras pie darba. Visu rītu grupas no sākotnējām idejām veidoja vienotu koncepciju, caur kuru pārliecināt uzņēmuma darbiniekus, ka ir nepieciešams citādi pieiet datiem un to lietošanai. Dienas vidū prezentējām sākotnējo koncepciju pasniedzējiem, kas nokritizēja to, ko vajadzēja nokritizēt, uzslavēja to, kas bija labs, kas uzmundrināja un deva ieteikumus, kā turpināt darbu. Vakarā kopā ar vācu studentiem devāmies uz klubu izdejoties. Pēc garas un saspringtas dienas tas bija pašā laikā.
Visvairāk mani pašu pārsteidza ceturtā diena. Mārketinga koncepcijas ietvaros bija lūgts komandām izveidot arī video. Un tieši šīs uzdevuma daļas ietvaros komandas sevī atklāja radošo potenciālu, par kādu daļa pat laikam nenojauta. Tas darba apjoms, ko mūsu komandas paveica tik īsā laikā, izrādījās pat ļoti iespaidīgs. Bija tiešām vērtīgi saprast, ka tas, ko mēs spējam izdarīt, ja gribam un vajag, ir vairāk, nekā paši domājam. Ikdienas mācību ritmā līdz šim nebija bijusi iespēja pieķerties šāda tipa izaicinājumam. Un tieši tas, manuprāt, arī bija lielākais ieguvums – iespēja pierādīt sev, ka mēs varam.
Piektdiena – prezentācijas. Bija ārkārtīgi interesanti beidzot redzēt, ko pa šīm dienām ir paveikušas citas grupas. Redzējām gan vizuāli iespaidīgas prezentācijas, gan animētus video, gan dziļi filosofiskas foto analīzes. Vienu no trīs galvenajām balvām, atzinību par visradošāko darbu, ieguva komanda, kuras sastāvā bija arī Banku augstskolas studente.
Šogad mārketinga nedēļa Heilbronnas augstskolā norisinājās jau 10.reizi. Banku augstskola jau sen sadarbojas ar šo skolu, tāpēc varam droši solīt, ka arī nākamajā pavasarī mūsu studentiem būs iespēja mārketinga nedēļas ietvaros doties uz turieni. Pasākums bija noorganizēts tiešām labi, hostelis bija ērts un mājīgs, organizatori bija parūpējušies arī par ēdināšanu, tā ka par saviem līdzekļiem ēst sanāca burtiski dažas reizes. Pasākums bija interesants, bet jāsaka arī – tie, kas negribēja pārstrādāties, nepavisam nebija pārstrādājušies.
Human Table Soccer
(attēls no www.facebook.com/Reinhold.Wuerth.Hochschule)
Mercedes-Benz muzejā
(attēls no www.mercedes-benz.com)