Banku augstskolā no 13. līdz 14. septembrim visiem augstskolas studentiem būs unikāla iespēja iejusties gan prezidenta, gan ministra, gan ražojoša uzņēmuma vadītāja lomā un pieņemt atbildīgus biznesa un arī valsts pārvaldes lēmumus. Tā būs pirmā reize, kad visi Banku augstskolas studenti kopā izspēlēs aizraujošo pārmaiņu vadības spēli – simulāciju “Prezidents”.
Ja esi domājis kāds tu būtu biznesa vidē tad šo divu dienu laikā spēsi pārbaudīt savas spējas sastrādātie komandā, pieņemt lēmumus un domāt stratēģiski, lai uzņēmums nopelnītu pie iespējas vairāk.
Šī ir iespēja, kuru noteikti nevar palaist garām, jo šīs spēles ietvaros iegūsi lielisku pieredzi veidojot uzņēmumus simulētā spēles valstī.
Tiekamies jau 13. – 14. septembrī!
Informācija plašsaziņas līdzekļiem “Banku augstskolas studenti studijas uzsāk ar biznesa simulāciju un tikšanos ar starptautiskā uzņēmuma “Roche” pārstāvjiem” (12.09.2023.). Preses pārstāvji īpaši gaidīti pasākuma otrajā dienā, 14. septembrī (skat. programmu zemāk).
Pārmaiņu vadības spēle – simulācija „Prezidents”
Kas tas ir – „Prezidents”?
Tā ir stratēģiska, intensīva valsts pārvaldes un biznesa sadarbības simulācijas spēle. Dalībnieki 2 dienās izspēlē 5 gadus valsts un biznesa dzīvē dažādās biznesa un valsts struktūru lomās.
|
|
|
Galvenie „Prezidenta” rezultāti:
- Pieredzē bāzētu sapratne par to, kā strādā biznesa struktūras un kā tiek pieņemti biznesa lēmumi.
- Pieredzē bāzētu sapratne par to, kas ir uzņēmējdarbība.
- Makro-skats “no augšas” uz biznesu un valsts pārvaldi kopumā (pretstatā savas konkrētās funkcijas veikšanai)
- Pieredzē bāzēta izpratne par likumdošanas praktisko iedzīvināšanu praksē
- Pieredze, kas gūta veidojot ekonomisko izrāvienu modelētajā spēles valstī
|
Kā notiek „Prezidents”?
- Piedalās apmēram 200-250 dalībnieki, kuri spēlē atrodas 4-5 valstīs. Katrā valstī spēlē valsts un biznesa struktūras. Biznesa struktūras – vairāk kā 15 dažādi uzņēmumi mēbeļu ražošanas / piegādes ķēdē un fondu birža. Valsts struktūras – Prezidents, Ministru kabinets, Parlaments, Ministri un iestādes, kuras atrodas ministriju pakļautībā.
- Valsts struktūru uzdevums – vadīt valsti un panākt tās ekonomisko uzplaukumu, izdot likumus un panākt, lai tos ievēro, iekasēt nodokļus un līdzsvarot valsts budžetu, kā arī uzturēt labas ārpolitiskās attiecības ar kaimiņu valstīm.
- Biznesa struktūru uzdevums – nopelnīt pēc iespējas vairāk naudas un maksāt nodokļus.
- Spēlē paralēli tiek modulēti politiskie un ekonomiskie procesi, notiekošie biznesā, valsts struktūrās un sabiedrībā kopumā – vēlēšanas, privatizācijas, valsts ārējais parāds utt.
- Katrs cilvēks spēlē pilda noteiktu lomu valsts vai biznesa struktūrās. Laika gaitā lomas var mainīties.
- Paralēli katram cilvēkam jāveido sava sabiedriskā un personīgā dzīve. Sabiedriskā dzīve nozīmē amatu, kuru cilvēks ieņem spēlē un saistītie ar to uzdevumi. Personīgā dzīve nozīmē savu finanšu vadīšanu, personīgās investīcijas un ikdienas tēriņu nosegšanu.
- 85 % laika tiek veltīts praktiskajām darbībām.
|
|
|
Prasmes, ko attīsta „Prezidents”:
- Līderības īpašību un potenciāla attīstīšana.
- Māka domāt stratēģiski.
- Pārrunu māksla ar ārējo vidi.
- Māka risināt problēmas.
- Māka vadīt cilvēkus.
- Māka strādāt komandā.
- Ātra lēmumu pieņemšana.
- Dalībnieku personīgo robežu paplašināšana un izrāviens domāšanā.
|
Metodika: Kā cilvēki mācās „Prezidentā”?
- Spēle ir būvēta pēc “pieredzē gūtās mācīšanās” (experiential learning) principiem. Spēle modelē vidi, kas ir tuva reālajai, dalībnieki savās lomās pieņem lēmumus, un laiks pēc tam parāda, cik šie lēmumi ir bijuši veiksmīgi. Pēc katra cikla pašrefleksijas sesijās, vadītās diskusijās un grupas atgriezeniskās saites sesijās treneru vadībā dalībnieki strukturē šo pieredzi un izdara savus secinājumus, it īpaši par to, ko iegūtais nozīmē reālajai dzīvei, un kas reālajā dzīvē būtu jāmaina.
- Saņemot secinājumus par vienu spēles ciklu dalībnieki dodas spēlēt nākošo, kas atļauj gūtās atziņas uzreiz pielietot un pārbaudīt praksē un redzēt to efektivitāti.
|
|
|
Spēli pavadošais teorētiskais materiāls:
- Problēmu risināšanas iemaņas. Domāšanas pārslēgšana uz domāšanu risinājumos, ne problēmās.
- Kā iziet “ārpus rāmja”?
- Valsts budžeta pamati (cik nepieciešams spēlei).
- Uznēmējdarbības ekonomika (cik nepieciešams spēlei)
- Uzņēmējdarbībai draudzīgas vides veidošana (cik nepieciešams spēlei)
|
Spēles detaļas:
- Spēles ilgums – 2 dienas (20 stundas).
! Dalība simulācijā – spēlē obligāti nepieciešama abas dienas visos spēles norises posmos!
Spēli vada:
- Uģis Strauss, Nordic Group dibinātājs, Strauss Innovation valdes priekšsēdējājs, NLP Meistars Treneris, Bizness 24h projekta partneris.
Spēles organizatoriskā norise:
Norises vieta – klātienē, Banku augstskola, Skanstes ielā 43, Rīga.
13. septembris, trešdiena
8.30-8.55 – Ierašanās, noteikumu lasīšana
8.59 – Sākums
9.00-12.30 – Atklāšanas uzrunas, spēles palaišana (vēlēšanas, valstis un klani)
12.30-13.30 – Pusdienlaiks (laiks aptuvens, +/- 30 minūtes)
13.30-18.00 – 1-ais un 2-ais spēles etaps
18.00 – Pirmās dienas pasākuma beigas. Parasti komandām/dalībniekiem ir vēlme palikt ilgāk, lai shēmotu stratēģijas un valsts apvērsumus nākošajām dienām, tāpēc rekomendējam atstāt sev iespēju piedalīties arī šajā komandas darbā.
14. septembris, ceturtdiena
8.30-8.55 – Ierašanās
9.00-13.00 – Spēles 3-ais un 4-ais etaps
13.00-14.00 – Pusdienlaiks (laiks aptuvens +/-30 minūtes)
14.00-17.00 – Spēles 5-ais etaps
17.00-18.30 – Noslēgums un īpašā starptautiskās biznesa vides pārstāvja, uzņēmuma “ROCHE”* uzruna un prezentācija “Business Process Management at Roche: Processes, Projects, and Careers”, kam sekos vieglas uzkodas un tīklošanās.
*pasākumā piedalīsies Stefan Gamp, Head of Enterprise Frameworks, Data and Services, Roche Services & Solutions, Evija Celma, Head of RSS Riga & Digital Chapter Lead, Roche Services & Solutions, Dr. Volker Herdtweck, Workforce Transformation Partner, Roche Services & Solutions.
Plašāka informācija par spēles – simulācijas norisi, dalību un pieteikšanos Banku augstskolas studentiem septembra sākumā izsūtīta uz e-pastiem.
! Banku augstskolas studentiem – lai varētu izsniegt elektronisku apliecinājumu par dalību simulācijas spēlē, kā arī operatīvi nosūtīt papildinformāciju, studentiem obligāti jāaizpilda pieteikšanās anketa (saiti meklēt izsūtītajā e-pastā).