Mārketinga nedēļa Vīnē

23.04.2019.

No 2019.gada 1.aprīļa līdz 5.aprīlim, Vīnē – Austrijā norisinājās starptautiskā Mārketinga nedēļa, sadarbībā ar Šonbrunas zooloģisko dārzu – vecāko zoodārzu pasaulē. Mārketinga nedēļā piedalījās studenti no dažādām valstīm, kā, piemēram, Francija, Latvija, Nīderlande un Beļģija. No Banku augstskolas piedalījās divas studentes – Amanda Kipena un Marija Griņāviča. Meitenes studē “Uzņēmējdarbības vadīšana” otrajā kursā. Tāpat Banku Augstskolu pārstāvēja Bakalaura un maģistra studiju progr. “Uzņēmējdarbības vadīšana”, bakalaura studiju programmas “Inovācijas un produktu attīstība uzņēmējdarbībā” direktore un docente Elita Lielā un Projektu vadītāja mobilitātes jautājumos – Irina Kukliča.

Pirmā satikšanās reize bija veltīta savstarpējai iepazīšanai. Pirms mārketinga nedēļas sākuma katriem valsts pārstāvjiem bija jāizveido prezentācija par savu valsti un skolu, lai to varētu noprezentēt pārējiem studentiem, taču mārketinga nedēļas rīkotāji izdomāja citādāku un jautrāku veidu, kā to izdarīt. Studenti tika sadalīti grupās pa 5 un katra grupa izvilka valsti, par kuru jāpastāsta caur humoru. Tā varēja būt gan maza luga, gan dzejolis. Jebkas, kas ienāca prātā.

Tikmēr studenti tika sadalīti citās grupās – tajās, kurās tiks veikts mārketinga projekts. Bija iespēja satikt savus turpmākos biedrus. Vēlāk studenti devās uz Šonbrunas zoodārzu. Tur noklausījās prezentāciju par zoodārzu, uzzināja svarīgus faktus, kā arī problēmu, ar kuru tad nedēļas ietvaros studentiem būtu jātiek galā. Šajā zoodārzā ir iespēja redzēt tādus dzīvniekus, kādi nav Latvijā, kā, piemēram, pandu un koalas lāci.

Mārketinga nedēļas laikā notika arī izglītojošas lekcijas, kuras aptvēra ne vien mārketinga un biznesa tēmas, bet arī citas aktuālas tēmas kā, piemēram,- mijiedarbība ar citām tautām un kultūrām, un šo atšķirību pieņemšana.

Mārketinga nedēļā arī labāk varēja iepazīt pašu Austrijas kultūru.

Studentiem bija iespēja piedalīties slavenās “Ābolu Strūdeles” gatavošanas šovā, kura laikā šefpavārs studentu acu priekšā pagatavoja šo gardumu, kamēr paši studenti un pasniedzēji to baudīja ar tasi kafijas. Bija iespēja arī apskatīt Šonbrunas pili un tās apkārtni, kas ir Austrijas lepnums.

Mārketinga nedēļās noslēgumā tika prezentēti nedēļas laikā izstrādātie studentu izvēlētās problēmas risinājumi. Prezentācijas laikā piedalījās arī pārstāvji no Šonbrunas zoodārzā, kuri izteica savas domas par studentu idejām, kā arī labākās atzīmēja turpmākai īstenošanai. Prezentāciju beigās tika noskaidrots labākais risinājums un apbalvota komanda, kas izstrādāja šo risinājumu.

Par Mārketinga nedēļu studentes izteica šādu atziņu: “Šīs nedēļas laikā ieguvām daudz jaunu zināšanu, kuras mēs noteikti varēsim pielietot arī turpmāk. Noteikti citiem iesakām izmantot visas augstskolas piedāvātās iespējas, jo šādā veidā ir iespējams paplašināt savu redzesloku un iegūt starptautisko pieredzi, kas ir ļoti būtiski ceļā, lai kļūtu par konkurētspējīgu speciālistu.”