Banku augstskolā 11. un 12. septembrī Banku augstskolas studentiem būs unikāla iespēja iejusties gan prezidenta, gan ministra, gan ražojoša uzņēmuma vadītāja lomā un pieņemt atbildīgus biznesa un arī valsts pārvaldes lēmumus. Tā būs jau otrā reize, kad visi Banku augstskolas studenti kopā izspēlēs aizraujošo pārmaiņu vadības spēli – simulāciju “Prezidents”.
Ja esi domājis kāds tu būtu biznesa vidē tad šo divu dienu laikā spēsi pārbaudīt savas spējas sastrādātie komandā, pieņemt lēmumus un domāt stratēģiski, lai uzņēmums nopelnītu pie iespējas vairāk.
Bakalaura studiju programmu pilna laika dienas plūsmas 1.kursa studentiem pasākums iekļauts studiju grafikā un ir mācību procesa obligāta daļa, kas tiks ieskaitīta C sadaļā (ja piedalās abas pilnas dienas!).
! Dalība pasākumā obligāti nepieciešama abas dienas visos spēles norises posmos!
! Spēles – simulācijas “Prezidents” norises valodas – latviešu un angļu.
Lai varētu izsniegt elektronisku apliecinājumu par dalību simulācijas spēlē, kā arī operatīvi nosūtīt papildinformāciju, studentiem obligāti līdz 9. septembrim jāaizpilda pieteikšanās anketa: https://forms.office.com/e/vR2gRNgNQn.
Reģistrācijas anketa un detalizētāka informācija par spēles – simulācijas norisi, dalību, organizatoriskiem jautājumiem Banku augstskolas studentiem būs pieejama e-pastos.
Šī ir iespēja, kuru noteikti nevar palaist garām, jo šīs spēles ietvaros iegūsi lielisku pieredzi veidojot uzņēmumus simulētā spēles valstī.
Tiekamies jau 11. – 12. septembrī!
Pārmaiņu vadības spēle – simulācija „Prezidents”
Kas tas ir – „Prezidents”?
Tā ir stratēģiska, intensīva valsts pārvaldes un biznesa sadarbības simulācijas spēle. Dalībnieki 2 dienās izspēlē 5 gadus valsts un biznesa dzīvē dažādās biznesa un valsts struktūru lomās.
Galvenie „Prezidenta” rezultāti:
- Pieredzē bāzētu sapratne par to, kā strādā biznesa struktūras un kā tiek pieņemti biznesa lēmumi.
- Pieredzē bāzētu sapratne par to, kas ir uzņēmējdarbība.
- Makro-skats “no augšas” uz biznesu un valsts pārvaldi kopumā (pretstatā savas konkrētās funkcijas veikšanai).
- Pieredzē bāzēta izpratne par likumdošanas praktisko iedzīvināšanu praksē.
- Pieredze, kas gūta veidojot ekonomisko izrāvienu modelētajā spēles valstī.
Kā notiek „Prezidents”?
- Piedalās apmēram 200-250 dalībnieki, kuri spēlē atrodas 4-5 valstīs. Katrā valstī spēlē valsts un biznesa struktūras. Biznesa struktūras – vairāk kā 15 dažādi uzņēmumi mēbeļu ražošanas / piegādes ķēdē un fondu birža. Valsts struktūras – Prezidents, Ministru kabinets, Parlaments, Ministri un iestādes, kuras atrodas ministriju pakļautībā.
- Valsts struktūru uzdevums – vadīt valsti un panākt tās ekonomisko uzplaukumu, izdot likumus un panākt, lai tos ievēro, iekasēt nodokļus un līdzsvarot valsts budžetu, kā arī uzturēt labas ārpolitiskās attiecības ar kaimiņu valstīm.
- Biznesa struktūru uzdevums – nopelnīt pēc iespējas vairāk naudas un maksāt nodokļus.
- Spēlē paralēli tiek modulēti politiskie un ekonomiskie procesi, notiekošie biznesā, valsts struktūrās un sabiedrībā kopumā – vēlēšanas, privatizācijas, valsts ārējais parāds utt.
- Katrs cilvēks spēlē pilda noteiktu lomu valsts vai biznesa struktūrās. Laika gaitā lomas var mainīties.
- Paralēli katram cilvēkam jāveido sava sabiedriskā un personīgā dzīve. Sabiedriskā dzīve nozīmē amatu, kuru cilvēks ieņem spēlē un saistītie ar to uzdevumi. Personīgā dzīve nozīmē savu finanšu vadīšanu, personīgās investīcijas un ikdienas tēriņu nosegšanu.
- 85 % laika tiek veltīts praktiskajām darbībām.
Prasmes, ko attīsta „Prezidents”:
- Līderības īpašību un potenciāla attīstīšana
- Māka domāt stratēģiski
- Pārrunu māksla ar ārējo vidi
- Māka risināt problēmas
- Māka vadīt cilvēkus
- Māka strādāt komandā
- Ātra lēmumu pieņemšana
- Dalībnieku personīgo robežu paplašināšana un izrāviens domāšanā
Metodika: Kā cilvēki mācās „Prezidentā”?
- Spēle ir būvēta pēc “pieredzē gūtās mācīšanās” (experiential learning) principiem. Spēle modelē vidi, kas ir tuva reālajai, dalībnieki savās lomās pieņem lēmumus, un laiks pēc tam parāda, cik šie lēmumi ir bijuši veiksmīgi. Pēc katra cikla pašrefleksijas sesijās, vadītās diskusijās un grupas atgriezeniskās saites sesijās treneru vadībā dalībnieki strukturē šo pieredzi un izdara savus secinājumus, it īpaši par to, ko iegūtais nozīmē reālajai dzīvei, un kas reālajā dzīvē būtu jāmaina.
- Saņemot secinājumus par vienu spēles ciklu dalībnieki dodas spēlēt nākošo, kas atļauj gūtās atziņas uzreiz pielietot un pārbaudīt praksē un redzēt to efektivitāti.
Spēli pavadošais teorētiskais materiāls:
- Problēmu risināšanas iemaņas. Domāšanas pārslēgšana uz domāšanu risinājumos, ne problēmās
- Kā iziet “ārpus rāmja”?
- Valsts budžeta pamati (cik nepieciešams spēlei)
- Uzņēmējdarbības ekonomika (cik nepieciešams spēlei)
- Uzņēmējdarbībai draudzīgas vides veidošana (cik nepieciešams spēlei)
Spēles detaļas:
- Spēles ilgums – 2 dienas (20 stundas).
! Dalība simulācijā – spēlē obligāti nepieciešama abas dienas visos spēles norises posmos!
Spēli vada:
- Uģis Strauss, Nordic Group dibinātājs, Strauss Innovation valdes priekšsēdējājs, NLP Meistars Treneris, Bizness 24h projekta partneris.
Biznesa spēles – simulācijas “Prezidents” organizatoriskā norise
Norises vieta – klātienē, Banku augstskola, Skanstes ielā 43, Rīga.
! Pasākuma laikā dalībniekiem būs pieejams dzeramais ūdens (lūgums izmantot līdzi paņemtos traukus!).
11. septembris, trešdiena
8.30-8.55 – Ierašanās, noteikumu lasīšana
8.59 – Sākums
9.00-12.30 – Atklāšanas uzrunas, spēles palaišana (vēlēšanas, valstis un klani)
12.30-13.30 – Pusdienlaiks (laiks aptuvens, +/- 30 minūtes)
13.30-18.00 – 1-ais un 2-ais spēles etaps
18.00 – Pirmās dienas pasākuma beigas. Parasti komandām/dalībniekiem ir vēlme palikt ilgāk, lai shēmotu stratēģijas un valsts apvērsumus nākošajām dienām, tāpēc rekomendējam atstāt sev iespēju piedalīties arī šajā komandas darbā (ir novēroti gadījumi, kur noteiktas interešu grupas to dara kādā kafejnīcā līdz pat pusnaktij).
12. septembris, ceturtdiena
8.30-8.55 – Ierašanās
9.00-13.00 – Spēles 3-ais un 4-ais etaps
13.00-14.00 – Pusdienlaiks (laiks aptuvens +/-30 minūtes)
14.00-17.00 – Spēles 5-ais etaps
17.00-18.30 – Noslēgums.