Kvalitātes vadība
Kvalitātes vadības sistēma
Banku augstskolā ieviesta, darbojas un ir sertificēta iekšējā kvalitātes vadības sistēma atbilstoši Lielbritānijas kvalitātes standartam „Investors in Excellence”, kas veidots kā izcilības modelis, lai sniegtu elastīgu pieeju nepārtrauktai organizācijas pilnveidošanai.
Banku augstskola saņēmusi starptautisko Investor in Excellence kvalitātes sertifikātu pēc iekšējās kvalitātes vadības sistēmas sertificēšanas 2010.gadā un pārsertificēta 2013., 2015., 2017., un 2019. gadā. Sertifikātu piešķīris Lielbritānijas kvalitātes vērtētāju organizācijas Ltd „Investors in Excellence” pārstāvis Latvijā SIA „Latvia Excellence”.
2020. gada jūlijā augstskolai piešķirts prestižais CEEMAN IQA (IQA – International Quality Accreditation/Starptautiskā kvalitātes akreditācija) studiju un pētniecības vadības sistēmas kvalitātes novērtējuma sertifikāts. Starptautiskais CEEMAN IQA akreditācijas statuss Banku augstskolai ir piešķirts līdz 2026.gada jūlijam.
Plašāka informācija: šeit.
Kvalitātes vadība sistēmas uzturēšana ir uzlabojusi personāla un iesaistīto pušu komunikāciju, kā arī izpratni par to lomu BA sniegto izglītības pakalpojuma īstenošanas procesos. Kvalitātes vadība palīdz saglabāt augstus darbības rezultātus, ko apliecina studentu sasniegumi, kā arī augstskolas starptautiski novērtējumi no sadarbības partneriem, piemēram SQA (Scotish Qualifications Authoruty) Skotijas kvalifikāciju centra un NIBS (Newtork of International Business Schools) Starpautiskā biznesa skolu tīkla akreditācijas u.c.
Kvalitātes politika
Banku augstskolas (turpmāk – augstskola) kvalitātes politika ir izstrādāta, balstoties uz Banku augstskolas attīstības stratēģiju 2018.-2023.gadam.
Augstskolas misija ir sniegt izcilu finanšu un biznesa izglītību mērķtiecīgām personībām. Augstskolas augsto reputāciju nodrošina kvalitatīvas studijas, pētniecība un starptautiskā sadarbība, profesionāls un radošs personāls, studējošo un absolventu sasniegumi, ciešā sadarbība ar finanšu un biznesa pasauli.
Kvalitātes politika ir augstskolas kvalitātes vadības sistēmas sastāvdaļa, kas kopā ar citām politikām un procesu kopumu nodrošina augstskolas darbības koordinētu plānošanu un realizāciju.
Kvalitātes politikas mērķis ir sekmēt augstskolas misijas īstenošanu, nosakot vadlīnijas un principus, pēc kuriem iespējams nodrošināt nemainīgi augstu augstskolas darbības kvalitāti.
Augstskolā kvalitāte tiek definēta kā pakāpe, kādā augstskolas īstenotā darbība un sniegtie pakalpojumi spēj izpildīt augstāko izglītību un zinātni regulējošās prasības un standartus, augstskolas darbībā ieinteresēto pušu vajadzības, kā arī sekmēt tautsaimniecības attīstību.
Augstskola īsteno kvalitātes vadību ar mērķi nodrošināt efektīvu pārvaldību augstskolas darbības un nepārtrauktas pilnveides īstenošanā.
Galvenie augstskolas kvalitātes politikas principi ir:
- aktualitāte, atbilstība un likumiskums;
- iesaiste un sadarbība;
- nepārtraukta un attīstoša pilnveide;
- darbības caurspīdīgums un uzticamība.
Svarīgākie augstskolas kvalitātes vadības elementi ir:
- izcilības kultūra;
- stratēģiskā vadība;
- risku vadība;
- sistēmiska pieeja;
- uz faktiem balstīta pieeja lēmumu pieņemšanā;
- regulāra ārēja augstskolas novērtēšana.
Augstskolas kvalitātes vadības mērķi ir:
- nodrošināt nemainīgi augstu ieinteresēto pušu apmierinātību ar augstskolas īstenoto izglītības, pētniecības un pakalpojumu kvalitāti;
- nodrošināt augstskolas darbības rezultātu pozitīvu ietekmi uz sabiedrības izglītotību un tautsaimniecības attīstību.
Augstskolas galvenās konkurences priekšrocības ir :
- augstas kvalitātes studijas;
- plaša starptautiskā sadarbība;
- cieša sadarbība ar darba devējiem;
- individuāla pieeja katram studējošajam.
Augstskolas izglītības programmu un zinātniskās darbības aktualitātes nodrošināšana un nepārtraukta pilnveide notiek, ievērojot visu augstākajā izglītībā, zinātnē un tālākizglītībā ieinteresēto pušu intereses, sistemātiski izzinot un novērtējot kvalitāti ietekmējošos faktorus:
- topošo studējošo un absolventu vajadzības;
- augstskolas studējošo vēlmes un to apmierinātības līmeni;
- industriju un darba devēju prasības;
- sadarbības partneru intereses studiju programmu un pētniecības projektu īstenošanā;
- valsts normatīvo regulējumu un politikas plānošanas dokumentos minētos mērķus augstākās izglītības un zinātnes jomā;
- sociālekonomiskās vides attīstības tendences un darba tirgus prognozes Latvijā un pasaulē;
- labas prakses piemērus augsti kvalificētu speciālistu sagatavošanai.
Augstskola savā darbībā:
- ievēro Latvijas Republikas augstāko izglītību un zinātnisko darbību regulējošos normatīvos aktus un attīstības plānošanas dokumentus;
- nodrošina atbilstību Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI);
- ņem vērā starptautiskas prasības un vadlīnijas, t.sk.:
- Boloņas procesa vadlīnijas;
- Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūru;
- Standartus un vadlīnijas kvalitātes novērtēšanai Eiropas augstākās izglītības telpā (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area, ESG, Brussels, 2015);
- Lisabonas diplomatzīšanas konvenciju (Lisbon Recognition Convention Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region, Lisbon, 1997);
- Parīzes komunikē (Paris Communiqué, Ministerial Conference, Paris, 2018),
- Erevānas komunikē (Yerevan Communiqué, Ministerial Conference, Paris, 2015),
- Eiropas Komisijas iniciatīvu par Eiropas augstākās izglītības telpas veidošanu no 2020. līdz 2025.gadam (Towards a European Education Area by 2025, European Commission, 2017); 12.3.8. Eiropas Padomes rekomendācijas par neformālo un formālo izglītību (Council Recommendation of 20 December 2012 on the validation of non-formal and informal learning, European Commission, 2017);
- Eiropas Komisijas komunikāciju par aktualizētajiem Eiropas augstākās izglītības modernizācijas uzdevumiem (Communication of the European Commission on a Renewed EU Agenda for Higher Education, European Commission, 2017);
- Digitālās izglītības rīcības plāns (2021–2027) – atjaunināta Eiropas Savienības (ES) politikas iniciatīva, kuras mērķis ir atbalstīt ES dalībvalstu izglītības un apmācības sistēmu ilgtspējīgu un efektīvu pielāgošanu digitālajam laikmetam.
- Eiropas Komisijas komunikāciju par spēcīgas Eiropas veidošanu: jaunatnes loma, izglītības un kultūras politika (Communication from the Commission on Building a stronger Europe: the role of youth, education and culture policies, European Commission, 2018);
- Prasmju prognozes: tendences un izaicinājumi 2030 (Skills forecast: trends and challenges to 2030. Cedefop, Eurofound, Luxembourg, 2018);
- īsteno izcilības pieeju visaptverošā kvalitātes vadībā (Total Quality Management, TQA);
- attīsta un uztur kvalitātes vadības sistēmu atbilstoši Investors in Excellence (Lielbritānija) standarta prasībām, kas paredz nepārtrauktas attīstības nodrošināšanu.